Artemis Fowl: Věčná šifra

24.05.2011 17:22

Artemis Fowl je zase o něco starší, ale je i moudřejší? Naučil se, že nejen se skřítky, ale i s lidmi není radno si zahrávat?

Nejspíš ne, protože v Londýně čeká na nebezpečného Jona Spira, aby mu nabídl pozdržení nové techniky - která je však poskládaná z kousků, které od skřítků získal Butler při obléhání Fowl Manor. V restauraci se strhne přestřelka a Butler je zabit, Artemis se tedy rozhodne přivolat na pomoc skřítky. Když na pomoc přiletí Myrta, je si Artemis jistý, že Butlera zachrání, ale Myrta se bojí, že má dostatek kouzla. Klusák nabízí teoretickou pomoc, avšak z tak složitého léčení má též strach. Butlera se sice zachránit podaří, avšak má hrudník plný kevlarových vláken z neprůstřelné vesty a zestárnul asi o patnáct let. Artemis skřítkům vysvětlí, že Kostka X, jak superpočítač nazval, je zašifrovaná, tudíž Jon Spiro určitě pošle někoho, kdo ho bude mít zajmout, aby ji rozšifroval. Když však zjistí, že „únoscem“ je jejich starý známý Sláma Hraboš, tentokrát pod pseudonymem Sy Hrabbey, začnou spřádat plán na získání Kostky X zpět a dostat Spira do vězení.