Artemis Fowl: Opalin podraz

01.06.2011 08:06

Po výmazu paměti se Artemis i jeho zaměstnanci – Julie a Butler probudili ve svých postelích a ve svých očích našli zrcadlové kontaktní čočky, použité pro ujištění, že nebudou moci být mesmerizováni. Ve světě skřítků se zatím vše vrátilo do starých kolejí, žádná blátivá hrozba, žádný geniální únosce. Když se však policii ozve uprchlý skřet a tvrdí, že má důležité informace, které může říct pouze veliteli Bříznému a Myrtě Krátké, a že jestliže přijde někdo jiný, vyhodí celou oblast do vzduchu, začnou být všichni podezřívaví – žádný skřet není dost inteligentní na to, aby se dostal z Větrného pytle (= vězení pro skřety) bez cizí pomoci. Poté co se ukáže, že skřet je mrtvý, ale na hrudi má připevněnou skříňku s obrazovkou, Myrta zjistí, že za vším stojí stará nepřítelkyně Národa – Opal Koboi, která by měla být v bezvědomí v psychiatrické léčebně Dr. Jerbala Argona. Opal zabije pomocí bomby Břízného a Myrta jen tak tak vyvázne. Když si uvědomí, že Opal nechce zabít pouze Břízného, ale i ji, Artemise a Butlera, vydá se ho okamžitě hledat.
Artemis se mezitím pokouší ukrást obraz namalovaný Pascalem Hervém – Skřítka zloděje. V pouzdře s tímto obrazem však Opal schovala spouštěč a zaměřovač pro biobombu. Myrta přiletí jen o vlásek dřív než biobomba a málem ji její účinky také zasáhnou, avšak pomocí své přilby zabrání jejímu výbuchu. Rychle Artemise odnese do bezpečného úkrytu – ví však, že Butlera neunese, tudíž ho musí nechat na místě. Potom, co se Butler probere, se samozřejmě shání po Artemisovi, a rozhodne se jet do Fowl Manor, aby zjistil, zda jeho zaměstnavatel není už tam. V sídle se potká se Slámou Hrabošem -  znovu uprchlým skřítkem. Tehdy si na něj samozřejmě nevzpomíná, tudíž mu nic nevěří. Až když mu skřítek předá disk, na kterém je nahraný vzkaz od Artemise, uvěří mu. Díky tomuto vzkazu se mu také vrátí vzpomínky. Artemis mezitím spolu s Myrtou bojuje o život, jelikož Opal je našla a poslala do starého zábavního parku plného trollů. Sláma spolu s Butlerem je zachrání, před čímž se jim ještě podaří ukrást policejní transportér. Myrta je v té době oficiálně považována za mrtvou.
V transportéru si Artemis přehraje vzkaz, který nahrál sám sobě. Tím se mu vrátí vzpomínky a rozhodne se, že musí najít Opal. Problém je v tom, že její transportér je celý postavený z nekovu, který lidský ani skřítkovský senzor nezaznamená. Ale Artemis není géniem nadarmo a uvědomí si, že musí hledat, kde nic NENÍ.